Veelgestelde vragen
Kenteken portal
Handleiding
Download hier de handleiding.
Ik kom niet in het kentekenplaten portal
Het kan gebeuren door grote drukte dat het portal even overbelast is. Probeer het op een later tijdstip nog een keer, vaak werkt het dan wel.
Mijn wachtwoord werkt niet
Je kunt het wachtwoord niet kopiëren en plakken, dit werkt niet in het portal. Je moet je wachtwoord volledig intikken.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Je kunt bij wachtwoord vergeten in het kentekenplaten portal een nieuw wachtwoord opvragen. Het nieuwe wachtwoord komt binnen op het e-mailadres waarmee de inlog van het portal is aangevraagd.
Het nieuwe wachtwoord komt niet binnen
Het kan voorkomen dat er een nieuw e-mailadres is die bij ons niet bekend is. Of dat er een e-mailadres gebruikt wordt van een oud werknemer. Gebruik daarom altijd een algemeen e-mailadres waar iedereen bij kan. Geef het nieuw te gebruiken e-mailadres door aan Elgersma door een e-mail te sturen naar kenteken@elgersma.nl. Dan passen wij het aan.
De tenaamstellingscodes zijn nog niet zichtbaar in de portal
Als de download knop niet werkt in het portal zijn de kentekens nog niet vrijgegeven. De kentekens worden na 12:00 uur op vrijgegeven. Let op, op de laatste twee dagen van de maand na 13:00 uur i.v.m. de drukte.
Het kenteken is niet zichtbaar in het portal
Dan hebben wij de productiebestanden nog niet ontvangen van de importeur.
Kan de tenaamstellingcode per e-mail of telefoon worden doorgegeven?
Nee. We hebben hier het kentekenplaten portal voor. Hier kunt u de tenaamstellingscode downloaden. Het portal is een beveiligde omgeving.
Downloaden tenaamstellingsdocumenten
Tenaamstellingsdocumenten kunnen per voertuig worden gedownload of per dag (en dus meerdere). Documenten hoeven niet apart gedownload te worden, het is efficiënter is om alle vrijgegeven kentekens van die dag te doen.
Verzending van de kentekenplaten
Wanneer worden de kentekens verstuurd die net zijn vrijgegeven?
Deze worden na de vrijgave dezelfde dag verzonden. Is de download knop zichtbaar in het kentekenplaten portal, dan is het kenteken vrijgegeven en wordt deze verstuurd.
Ik zou graag willen controleren waar de kentekenplaten heen gestuurd worden
Stuur een e-mail naar onze klantenservice, zij zullen je per e-mail beantwoorden. Je kunt mailen naar: verkoop@elgersma.nl
Kentekenplaten nog niet ontvangen. Waar kan ik de leveringingspecificaties opvragen?
Stuur een e-mail naar onze klantenservice, zij zullen je per e-mail beantwoorden. Je kunt mailen naar: verkoop@elgersma.nl
Wanneer worden de kentekenplaten voor Stellantis dealers verstuurd?
Kentekenplaten worden dezelfde dag van vrijgave verzonden naar het adres dat is opgegeven bij de betaling van de auto aan Stellantis. De kentekenplaten worden de eerst volgende nacht en/of werkdag door de transporteur afgeleverd.
Graag het verzoek om bij het opvragen van track en trace gegevens 24 uur te wachten.
Track & Trace voor Stellantis dealers
Wanneer de kentekenplaten niet binnen 24 uur geleverd zijn kunnen wij voor je de track en trace codes opzoeken en je helpen de zending te traceren.
Mocht je toch eerder de status van de zending willen weten dan kan dat via de Stellantis E-Shop.
Log in op de Stellantis E-Shop, ga naar je orderoverzicht. Kies de datum van de verzending, let op dat er onder de kop bestelling 'kentekenplaten' staat. Hier kun je de bestelling bekijken en vanuit daar automatisch naar de track & trace pagina gaan. Klik hier voor een procesbeschrijving.
Overige vragen
Ik wil kentekenplaten komen afhalen, vanaf hoe laat kan dat?
Je kunt kentekenplaten afhalen na 15:00 uur. Je dient zich hiervoor wel eerst aan te melden. Dit kan door een e-mail te sturen naar kenteken@elgersma.nl Dit moet voor 12:00 uur gebeuren, na 12:00 worden de kentekens verwerkt en is het halen zonder dit aan te melden niet meer mogelijk.
Ik heb geen Alfa Romeo boekjes ontvangen
Voor Alfa Romeo leveren wij geen boekjes meer, deze gaan van de fabriek uit mee met de auto. Zitten ze niet in de auto, dan kun je dit opnemen met Stellantis door een e-mail te sturen naar homologatie-nl0@stellantis.com
Ik heb geen CVO ontvangen
Hiervoor verwijzen wij je naar Stellantis. Je kunt dit opnemen met Stellantis door een e-mail te sturen naar homologatie-nl0@stellantis.com
Ik wil graag luxe kentekenplaten i.pv. de normale
Graag bij de aanvraag van het kenteken regelen. Als je dit bent vergeten bij de aanvraag, dan het chassisnummer de dag voor de aanvraag mailen naar kenteken@elgersma.nl
De kentekenplaten laten afleveren op een ander adres
Je kunt dit aangeven bij de aanvraag van het kenteken.